lördag 1 december 2012

Lördagsmorgon

I morse när lilla vovvsingen skulle ut för att göra sina behov, så mötte mig den här underbara synen. Snacka ljuvlig morgon!
Under natten hade det kommit ytterligare lite, lite snö. Nog är det härligt med det här vita....gör allt att mörkret känns som att det inte kommer att bli fullt så kompakt...
...och snart kommer mera ljus, bland annat i form av lucia. Undrar, undrar....

 Däremot blev jag inte helt lycklig över den här synen :(
Min ljuvliga orkidée har gått av!!!
Hela blomman, med rötter och allt, hängde bara löst i luften....undrar om det är någon som vet om den går att rädda, eller om den för alltid är förlorad....

1 kommentar:

  1. Oj oj, stackars blomma! :( Men jag skulle tro att den går att rädda, orkidéer är ju kända för att vara "sega" blommor. Peta ner den i lite bark och spraya fukt på så ska du se att du har fått en ny liten växt i huset snart.

    Kram, älskade syster!!!

    SvaraRadera

Tack för att Du skriver en liten rad
Då blir jag så väldigt glad