fredag 30 november 2012

Hjärtat smälter----

Hade lovat att vara "barnvakt" åt min älskade syster dotter, vilket resulterade i en hel massa mysigheter!!!

Åkte direkt efter jobbet för att möta upp henne.

Vi började med en riktig mys-fika på kondis, även mormor mötte upp. Satt och bara myste och hade det gott en liten stund innan vi gick ut i kylan....
Det har ju äntligen blivit lite vinter, så den här synen hade vi framför ögonen när vi skulle åka hem till henne för mera mys.
Hon bor så charmigt, min lilla systerdotter.....(och hennes mor och far också förstås....)
Väl där, så möttes jag av en glad överraskning! Bara titta vad hon kom med! Till mig! Bara för att jag skulle vara hos henne! Det som inte ens är något besvär! Hon är ju bara för söt!!! Kolla in den härliga krukan, där det hänger två små hjärtan :) så gulligt! ....och det lilla paketet se´n då....det är ju bara alldeles på tok för sött!!! Hon är allt en riktig liten sockerpingla, min lilla systerdotter!!!
Titta vad som fanns i paketet!!! Är det inte bara för gulligt, så säg!?
Sedan var det dags för fredagsmys...och den här kvällen blev det tacos....en av hennes älsklingsrätter....det hade hon och hennes söta moder inhandlat...jag fick inte bidra med något...men så härligt även för mig att bli sådär härligt bortskämd....(det är nog så att man kan tänka sig att vara barnvakt flera gånger, fniss, när det blir en så massa mys och överraskningar, fniss...)
Vi satt framför TV:n och åt, hade så himla mysigt där, när vi satt och smaskade i oss och åt så magarna stod i femtioelva hörn!!!
Sedan inföll "palt-koma" :)

Jag kan lova att hon varit så duktig, eftersom hon dessutom var kanonförkyld....men det ville hon inte prata eller låtsas om....lilla stora tjejen som är så tapper!

Nu får det nog till att bli sovmorgon...både hos henne och för mig.

NATTI NATTI!

2 kommentarer:

  1. Hej Cina! åhh vilket sött inlägg. du är sååååå gullig.:)Jag tyckte att vi hade en hlet underbar kväll B)!!! ja jag sov verkligen länge idag och håller fortfarande på att hosta:( Men det gör ju inget när någon kommer och liver upp det lite:-) hoppas att vi ses snart igen! kramiz: från Marilene <3

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga bilder!! Och så roligt att ni hade roligt! Ni var så söta där ni satt i soffan och myste när vi kom hem...;))

    SvaraRadera

Tack för att Du skriver en liten rad
Då blir jag så väldigt glad