söndag 11 november 2012

Minns ni?

Hej igen alla därute i cyberrymden!

Nu var det ju faktiskt "jättelängesedan" här skrevs någonting.....jag skyller fortfarande på "smalbandet" ute på landet....

MEN!!! Kommer ni ihåg? I inlägget som gjordes den 16 augusti och hette "Underbara sensommar", där hade jag en knopp på en orkidée, vilken jag aldrig sett blomma, eftersom jag köpte den till ett mer överkomligt pris och då var den ju givetvis överblommad. Kvar fanns endast en smal förtorkad stängel. Detta var för fyra år sedan.

 NU BLOMMAR DEN!!!

Titta och njut :)






Nog är den väl näst intill magisk, denna
´Paphiopedilum Maudiae´  !!!
Jag hade tur som hade kvar plastkrukan jag köpte den i, för på den satt etiketten kvar med namnet :)
Jag hade i min enfald trott att det, om jag hade turen att kunna få se den blomma någongång, var en ytterst liten blomma , men se det är det INTE!!!      
Den mäter hela 13 cm mellan "vingarna" och är 11 cm hög!!!
Det kallar inte jag en liten blomma. Jag är SÅÅÅ lycklig över att ha fått denna till att blomma och kunna fått se den utvecklas.

Får väl skriva som jag skrev den 16 augusti,

TUR DET FINNS ORKIDÉER!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att Du skriver en liten rad
Då blir jag så väldigt glad