måndag 7 januari 2013

Hemma

Ja, så är man då hemma igen efter några dagar i den enorma staden Rom.
Jag fattar inte hur mycket det finns att se och upptäcka där! Det är som nästan alltid, ju mer man ser och lär, desto mer inser man att man inte sett eller lärt...finns ju hur mycket som helst att upptäcka i den staden!
Några foton tagna genom vindrutan på  en av taxi-bilarna vi nyttjade....jag säger bara, italienare, italienare...de kör som om de hade stulit både bil och bensin....lyckligtvis såg vi inte några allvarliga incidenter, men nog hade bilarna fått sig en och annan "kyss"...
När vi landat på Arlanda och skulle hämta bilen, upptäckte vi att det inte var riktigt lika varm och behaglig temperatur som i Rom. Så här såg bilen ut......sedan ritade ju min älskade syster ett litet, nåja, STORT hjärta till mig :)
Det är gott med syskon :)

Kom hem strax efter kl 05 i morse, först lite frukost, sedan blev det sängen.....sussa gott...
Vid 11-tiden vaknade jag och startade en maskin med tvätt, sedan blev det förmiddagskaffe och efter det en liten promenad med min lilla sötnos....han var så trött i morse när jag kom hem, så han gick inte ens ur korgen för att hälsa matte välkommen hem :(
Tur att husse gjorde det iallafall :)...ja, han gick ju inte ur korgen, för där hade han väl inte fått plats, men han kom upp och åt frukost tillsammans med mig innan det var dags för honom att åka till jobbet....Tur att jag tagit en extra dag ledigt!
Tyvärr så har det inte kommit upp en endast liten lök än, är fortfarande alldeles för kallt ute, även om det inte ligger en massa snö kvar....nu längtar man ju efter våren och värmen när man har varit nere i södern och mött den...känner att den borde komma nu, eller.....Titta bara vad brun och tråkig rabatten ser ut....

...det är till och med så jag tycker att dammen ser ledsen och kall ut, även om isen börjat ge med sig....men vad ska man förvänta sig i början av januari???
Nåväl, nu är man ju hemma igen och får se våren an med tillförsikt....blir mysigt....men först blir det säkert lite mer vinterkyla, burr.....

Ikväll blir det till att gå till sängs tidigt....känner att jag behöver lite mer än 3,5 timmars sömn på ett dygn...men först ska jag föra över alla foton jag tagit...blev visst några hundra... :-0 

..och sedan får jag fortsätta med nästa del av årskrönikan....blir kul att se om jag gjort något nyttigt härute på landet förra året...fniss....

HA EN UNDERBAR MÅNDAGSKVÄLL!!!

5 kommentarer:

  1. Ja, visst är det gott med syskon <3 <3 <3!!!!

    Älskar dig!

    KRAM!! Syster Y

    SvaraRadera
  2. Hoppas få se lite mer av din tur i bilder, för det blev väl en del?

    SvaraRadera
  3. Fint med syskon!
    Ja visst är Rom vackert, roligt att se dina fina bilder därifrån.
    Jag var där en hel vecka i november...härligt.
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  4. Härligt du haft det...:))
    Tack för att du delar med dig av dina fina bilder!
    Ja det är gott med syskon...saknar min enda syster som inte finns bland oss längre :(

    Önskar dig en finfin vecka vännen
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  5. Välkommen hem!
    Härligt med en liten minisemester... Nu hoppas jag du får ordning på bildöverföringsproblemet så vi får se många, många bilder!
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att Du skriver en liten rad
Då blir jag så väldigt glad