onsdag 4 juli 2012

Ljuvliga dofter


Vad ljuvligt det är, när man kommer hem från jobbet, trött - sliten - slutkörd, att få mötas av den alldeles, alldeles underbara, ljuvliga doften av pion!!!
Har ju som sagt var, ingen aning om vilken sort det är, exakt, men en sak kan jag lova, och det är att det är en doftpion! Ja, inte bara en, utan 2 stycken stora fång med pioner! Jag blir alldeles berusad av denna underbara doft!

Visst är de ganska läckra.....nästan lite oförskämt pråliga......
 Nej, det ska jag väl inte säga, de är istället nästan oförskämt ståtliga....nej, det är inte heller rätt benämning, för man kan inte påstå att de är speciellt ståtliga när de är fullt utslagna och blommorna hänger och även ligger i blytunga klasar på marken.....Men vad gör väl det....de doftar himmelskt!
......och det måste jag allt säga, att det är tur, för nu är den vita syrénen totalt överblommad. Den är inte speciellt tjusig nu, men jag vill inte klippa av de överblommade blomklasarna, utan spara dem till vintern och till småfåglarna....:)Så lite tur har jag allt, i min lilla trädgård, att det finns fortfarande någonting som doftar.....och en annan dag ska jag visa mer som doftar....


Det är gott att bo på landet.....inte bara gödsel häromkring, inte...Måste faktiskt säga, att det gödslas inte alls speciellt mycket härute....inte vad vi känner, åtminstone...vem vet, de kanske kör med konstgödsel....hrmmm


1 kommentar:

  1. Är "magnifika" ordet du söker..?

    Min egen pion är mosad till oigenkännlighet av Chico och Inka... men den kommer nog igen nästa år, jag brukar ju inte precis sköta den som ett lindebarn annars heller... ;)

    Visste inte att småfåglarna tycker om torkade syrener. Vilken tur, nu behöver jag inte klippa dom heller ;)) Ja jösses, vad ska jag göra med all min tid..? ;)))

    Ser fram emot torsdag!!!

    KRAM!!!!

    SvaraRadera

Tack för att Du skriver en liten rad
Då blir jag så väldigt glad