måndag 28 maj 2012

Pingst

Så har det då varit pingst med allt vad det innebär....i år även mors-dag. Men först och färmst så har min lille kille varit hos frissan...tyvärr har han varit dålig och därmed tappat allt underhår, så när frissan skulle "rycka" honom, sade hon att då hade han blivit alldeles kal, därför blev det maskinkloppning iställlet. Hux flux ser han väldigt värdig, vuxen och förståndig ut......inte alls den där mjuka ulltotten som matte brukar gosa med....fast jag älskar honom ändå!

Tidigt, ja faktiskt riktigt tidigt, på pingstdagen, söndagsmorgon, morsdag, ja vad du vill kalla det, så vaknade jag av att fåglarna sjöng som tokiga utanför....gick ju inte att sova!!! Så istället för att bara ligga kvar och vara irriterad över sömnlösheten, så tog jag och sambon och gjorde iordning kaffe och smörgås och for iväg ner dit där vi har båten. Tog givetvis även med oss fiskespön...jag kan lova att det allt var bra härligt att puttra ut på ån och bara få vara och njuta till allt fågelkvitter....dennagång var inte fågelkvittret lika enerverande som tidigare...hrmm....konstigt.... Så snacka om tidig frukost utomhus!...och dessutom i vår lilla söta båt!

Så, vid middagstiden, var det dags att fira lilla mor....åkte först hem till henne där vi fick superdupermycket gott att äta, sedan for vi ner till stugan...solen sken från en fullstädnigt klarblå himmel, så på med bikini och vad händer? Jo, det blir både sol, bryggiläggning och (för mig) årets första dopp!!! Helt underbart gott i vattnet, vi mätte temperaturen och det var hela 19 grader! I slutet av maj, efter denna kalla april, det är inte dåligt det.

Efter allt detta så var det dags för mors goda tårta. Som vanligt smakade den alldeles förträffligt, och sedan kan jag lova att jag var fullständigt proppmätt! Ingen mer mat på flera veckor, känns det som. Det värsta är att man vet att när morgonen gryr, så är man hungrig igen....kanske....

Det där med mors dag....jag har ju inga egna barn, men jag har en alldeles underbar systerdotter som brukar förära mig med diverse småsaker och godsaker....i år fick jag dessa härliga ägg som deras hönor har värpt fram....till mig, fniss....Tack så jättemycket!

1 kommentar:

  1. Hi hi, ja Marilene och Jackson hälsar att dom hoppas att äggen ska smaka! :)

    Visst var det en trevlig dag! Idag är det både svalare och mer mulet. Men inga mygg eller knott, och det är skönt.

    Kram till mkn älskade syster!!!

    SvaraRadera

Tack för att Du skriver en liten rad
Då blir jag så väldigt glad