torsdag 17 maj 2012

Kristi himmelsfärdsdag

Kristi himmelsfärdsdag, då vill man ju verkligen ha både sol och värme, och gärna vindstilla......det är ingenting av det nu! Jo, i morse vid halvsju-tiden, var det allt både soligt och vindstilla, värmen lyste i och för sig med sin frånvaro, men vad kan man begära? Sedan, när det väl blev förmiddag och dags för diverse sysslor utomhus, då försvann det där lilla lugna, det började blåsa, och som grädde på moset så kom regnet....:-(          Inte riktigt vad jag hade räknat med, eller rättare sagt, vad jag hade hoppats på..... Blev allt ganska rejält nerkyld, så det fick till att bli inomhusaktiviteter istället.....men en liten runda i trädgården för att se efter nya grejer, det kunda jag inte låta bli.....

Det här, det undrar jag vad det ska bli får något??? I början trodde jag kanske på magnolia av något slag, men antingen så har knopparna torkat in eller så är det något helt annat.....










Det här, det vet jag iallafalll vad det är för något, men jag måste allt tillstå, att de ser ut att frysa lika mycket som jag gör.....känns inte som att de riktigt vill blomma ut för fullt.....och jag klandrar dem inte, de små rara "hjärtana".....egentligen så undrar jag om de verkligen liknar hjärtan......   
Ja, kanske förresten, den där översta delen, men vad liknar den där nedre, hängande delen???

Dessutom är det ju tydligen fortfarande vår, för idag så fick jag reda på vad det var för färg på ytterligare några tulpaner jag sett endast i knopp under ett bra tag....den gamla damen som bodde här före oss, gillade nog färgkombinationer, för kolla in det här.....tittar man bara rakt framifrån så blir det bara en vacker tulpan, men kikar man lite snett från sidan, så tycker jag det blir rätt läckert....

Så måste jag ju bara visa bild på hela den där busken, som jag inte vet vad det är för något, och om man tittar riktigt noga, ganska långt bak i bilden, så ser man Amanda....




1 kommentar:

  1. Nope, jag fattar fortfarande inte vad en Amanda är för nåt.....????

    Busken med knopparna kanske är nån form av rhododendron? Spännande när man inte vet vad det är!

    Vill du ha libbsticka av mig?

    KRAMAR, syster!!!!!!!!!!

    SvaraRadera

Tack för att Du skriver en liten rad
Då blir jag så väldigt glad