söndag 13 maj 2012

Det var i maj.....

Lalalala, det var i maj när göken gol......
Ja, imorse, så väckte min lille vovvsing mig redan vid halvfem och då ville han ut och göra sina behov. Snäll och lydig som matte är, så följde jag givetvis med ut, i morgonrock - tur ingen såg mig! - och hade tänkt att bara vänta tills allt var klart, men si, det blev liksom inget med det, för när jag står där snällt och väntar så börjar göken gala i högan sky!!! Härligt, det var första gången i år. Gick en liten runda, och så fick jag höra den igen, fast denna gång från ett annat håll. Ni vet det där med västergäk är bästergök osv....

Efter uträttat behov så gick vi in för att försöka få oss en liten lur till.....

Senare under dagen har det givetvis varit nässelrensning.....man kan ju bara undra hur mycket det finns, men jag var ju tvungen att sträcka på ryggen och då passade jag givetvis på att kika lite på vad som kommit upp de dagar jag varit bortrest.

Vårlökar i all sin prakt, har ingen aning om vilka sorter, misstänker att en del är av det äldre gardet, men ack så ljuvlig, särskilt nu efter regnet.....       
Det blir helt klart till att gå ut och fota mera imorgon. Tänk om jag vaknar tidigt då också....då kanske även tulpanerna har morgonrocken på.....:)

2 kommentarer:

  1. Vad duktig du har varit att fotografera!!!

    Jag tycker tulpanerna är häftiga fast de kanske har tappat nåt blad. Finns ju faktiskt blommor som SKA se ut typ så, jag tänker på orkidéer.

    Kramizar från lilla syz!

    SvaraRadera
  2. Jag kunde bara inte låta bli att ta med de här bilderna......tycker de är rätt så häftiga....både med och utan blad:-)

    SvaraRadera

Tack för att Du skriver en liten rad
Då blir jag så väldigt glad