söndag 31 januari 2016

Vips!


.....så försvann snön! 

...och det är bara sista januari!!!

....och ute är det vår!!!

....och förra helgen som var så rasande grann med strålande solsken och lagom med minusgrader och ingen blåst....

Egentligen inget kul att snön redan försvunnit, men man kan ju alltid hoppas på att den kommer tillbaka....

.....och fram till dess får man ta den där lilla rundan i trädgården och se vad som händer....

Varsågoda med lite "vårtecken" från lilla huset vid bjärsjöån:

                                                                      Helleborus niger, min gamla vackra julros

En primula jag planterat ut
Ni ser väl harlorten? Den såg inte jag förrän jag kom in och lade upp bilderna på datorn...fniss...


Syrénknoppar, stora som, jag vet inte vad...

En riktig färgklick i trädgården är korallkornellen med sin häftiga färg på grenarna

Nya "skott" från en av mina rhododendron

...och lökväxterna har börjat kika upp...

Till och med min lille kära Linus har fått vårkänslor och sitter och njuter i  solen


HA EN FIN VECKA!

Själv hoppas jag på lite mera vinter....

5 kommentarer:

  1. Redan vår-känslor inte illa . . . .
    Ja när snön försvann blev det mörkare på marken, men det som göms i snö kommer upp i tö.
    Så mycket vårligt du hittat, ja något är på gång . . . .
    Ser att du också bor i ett gult hus, lyser som solen . . . .
    Må väl/ Eva

    SvaraRadera
  2. Här kom vintern tillbaka med litet snö och kyla. Inte mycket snö, men tillräckligt för att det skulle bli halt.
    Här finns inte ett vårtecken, fast jag har letat och krafsat bland löven. Men det kommer väl. / Britt

    SvaraRadera
  3. Nej tack! Ingen mer vinter, jag vill att vårvintern ska vara ändå till i slutet på mars, sen ska den riktiga våren komma!! KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  4. Så underbara bilder och här har det snöat idag :) // Anita

    SvaraRadera
  5. Och vips idag, för då kom snön tillbaka idag!
    Agneta kram

    SvaraRadera

Tack för att Du skriver en liten rad
Då blir jag så väldigt glad