söndag 5 maj 2013

...och vart tog ön vägen?

Ja det kan man sannerligen fråga sig och även:

Man kan ju undra vad man ska med långledigt till....fniss....

Här sitter herr´n i huset och gottar sig ute på ön....

 ....tyckte det var rätt okej....snart dags för solstolar med mera....
....ända tills han råkade trampa igenom!
Ön hade blivit underminerad!
Snacka om att inte bli lycklig.....
 ...och jag som hade varit iväg och shoppat loss litegrann till dammen....
 .....men plantera gick ju ändå....
värre var det med dyre herr´n som fick ta fram storspaden och börja "nävagräva 10 ton vägagrus".......
 Han var inte överlycklig precis.....
Här har han ändå hunnit få bort det mesta av väggruset....
 Det var bara att få bort allt tryckimpregnerat virke också....
 ...som tur är så går det att använda till annat:)
 Men kanske ändå, trots allt, så var det ju tur att det inte var någon annan person som kom till skada och trillade i plurret.....
...men jag kan ju lova, att det var allt tur för herr´n att inte jag såg det, för då hade jag definitivt inte kunnat hålla mig för skratt.....
....hade nog helst velat filma händelsen....asgarv....
...och vem vet, med facit i hand, så kommer det här nog sannerligen att bli ännu bättre....
....vi har redan nya planer....

Mina arrangemang runt dammen kommer senare....
....man ska ju inte säga något, men jag tycker allt själv att det blev ganska bra....
....det värsta var, att mitt i alltihop så hittade jag på ytterligare nya projekt....:)
Tur det är lite kortare vecka även den här som kommer....

HA EN SKÖN "MELLANVECKA"

18 kommentarer:

  1. Va läckert....kanske man skulle kolla någon dag. Sambon snickrar på hund/gästhuset. Idag har ena tiken fått ögon...kolla bilderna

    SvaraRadera
  2. Hej! Vad kul men ny bekantskap och den där dammen blir nog superfin, med eller utan ö ;) Kanske lika bra att du inte var hemma när maken premiärbadade......../Anette

    SvaraRadera
  3. Vilket missöde....som kanske ändå leder till nåt ännu bättre...härliga du som är positiv och finner lösning på det mesta!! :-)
    Det ser så vackert ut där hos er och med vårsolen och all gröda som kommer nu i rasande fart så bli det ännu vackrare.
    Fortsatt lycka till med alla projekt :)
    Njut och ha de gott i majsolen.
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  4. Ojdå... Så jobbigt att behöva göra om allt jobbet med ön! <:-I Men det blir nog bra med tiden - jag håller tummarna för att gruset håller sej på plats framöver!! Kommer att bli superfint med alla växter också så småningom! :-)

    SvaraRadera
  5. Tack vad snällt sagt. Ha en underbar dag
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  6. Svar: Jag brukar nästan alltid behöva räta upp och/eller beskära mina foton lite grann - samt krympa bildfilerna så de inte blir så tungladdade på bloggen. Och när jag ändå håller på så drar jag i lite olika inställningsreglage också. :-) Ökar kontrasten, justerar färgerna om det behövs, förbättrar skärpan osv. Det behövs inget jätteavancerat bildbehandlingsprogram för att göra det - och det är väl inte heller något man måste, men jag tycker att det framförallt är kul att greja lite med sånt. :-)

    SvaraRadera
  7. Det kommer att bli fantastiskt fint.
    Inget ont som inte har något gott med sig.

    Vilket otroligt jobb ni lagt ner på detta projekt.

    Följer med spänning fortsättningen..
    Ha en riktigt härlig dag och en fin start på kortveckan.


    SvaraRadera
  8. Svar: Detta är gratis och lätt att använda: http://www.picmonkey.com/

    Man behöver inte ladda ner det eller nånting, utan det är bara till att klicka på "edit a photo" och sätta igång. Om man är villig att betala får man tillgång till fler finesser, men jag använder det så som det är i grtisversionen.

    SvaraRadera
  9. Åhhh så synd på ön , du verkar bo helt underbart vackert // kramar :)

    SvaraRadera
  10. Vilket härligt storprojekt. Det ska bli kul att följa under hela sommaren. Det ser ut att bli hur snyggt som helst.

    Solkram / Therése

    SvaraRadera
  11. Vilket häftigt projekt..ha en fin tisdag..

    SvaraRadera
  12. Otur med ön, men det kommer säkert att bli bra när allt är klart.
    Nu ska jag åka till ena dottern och "trädgårdsarbeta".
    Ha en fin dag och kram!

    SvaraRadera
  13. Åh vilket projekt...kan tänka att du är som jag som vill att det ska göras projekt hela tiden:)))kram på dej vännen♡ Gunilla

    SvaraRadera
  14. Vilken lycka att bo vid en å. Ja det var ju synd det där men har man bara bra planer så löser det sig nog. Ska bli kul att följa projektet. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  15. Stackars maken som måste börja om på nytt! Och att gräva 10 ton grus för hand lät ju inte alls kul. Du får väl pyssla om honom lite extra så att han inte kroknar./ Kram Titti

    SvaraRadera
  16. Likt det sjunkna Atlantis kommer ön alltid att finnas i våra hjärtan... för att det var en underbar dag när våra jordgubbar spikade och slet där i vårsolens glans... :)

    Älskar dig, käraste syster!!! <3

    SvaraRadera
  17. ♡ från Lilla Syz... (I know the secret...;))

    SvaraRadera
  18. Man ska inte skratta, men jag gör det litegrann ändå ;) Snöpligt för herrn! Spännande att få ta del av era nya planer framöver.

    Apropå det där att börja på flera (läs: alla) ställen i trädgården känns igen. Man ska "bara" flytta en växt. Sen är man igång och gör en helt ny rabatt. Jag blir tokig på mig själv ibland! Fast å andra sidan njuter jag under tiden så det är kanske helt ok ändå?!

    Kram Tamara

    SvaraRadera

Tack för att Du skriver en liten rad
Då blir jag så väldigt glad