onsdag 15 maj 2013

I skuggan

Ikväll när jag kom hem från jobbet, så blev jag först bjuden på kaffe med dopp ute i det fria....i trädgården, alltså....

Sedan var jag ju givetvis tvungen att ta mig den sedvanlig turen runt i trädgården för att se efter om något nytt dykt upp i gräsmattan eller rabatterna....

...och på baksidan av huset fick jag syn på detta!
 Nog såg det väl ganska så läckert ut mot husgrunden.....
...blev allt väldigt glad.....
...ÄNTLIGEN TULPANER i blom!!!
 Blev så glad över att dessa tulpaner, som fanns här när vi flyttade hit, blommade så jag nändes inte göra något åt bilderna, inte ens en ram...
...själv kan jag bara titta och njuta....
 ....hoppas ni kan det också....


 .....kolla in det lilla hålet som bildats mellan blombladen, hur det ser ut som att de varsamt riktigt omsluter tulpanen....

 ....på den här bilden kan man riktigt ana hur blombladen växer och väves in i varandra.....
 ....och så här såg det ut.....
....tulpaner i skuggan...hihi...
HA DET RIKTIGT GOTT I VÅRSOLEN!

15 kommentarer:

  1. Ja skuggan var verkligen läcker. Nu har vi fått det lagat o du får kolla valpbilderna

    SvaraRadera
  2. Så härligt att det äntligen går att nyttja trädgården. Ännu blommar inga tulpaner här, men jag har ikväll i alla fall böärjat att rensa rent i rabatterna. ha en fin helg. Vädret skall visst bli fint/brita

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig färg på den tulpanen! Den nästan glöder i kvälls-solen. Fina skuggor ger den också./ Kram Titti

    SvaraRadera
  4. Så glad man blir av de här härliga tulpanerna - läcker färg! Väldigt häftigt med skuggorna!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Japp, jätteunderbart och så långt det har kommit i din trädgård!
    Väldigt härliga bilder på tulpanerna!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  6. Jättefina tulpaner! :-)

    Jag köpte några såna lökar i höstas och petade ner lite här och var i mina rabatter, men det har blivit missväxt bland dem!? :-( Kan bara hitta tre nu, varav den ena har blivit skadad på nåt vis så där finns ingen blomknopp. Men de andra två blommar iallafall fint nu - de är rosa. :-)

    Svar: Ja, jag har tagit fotot på myran i gårdagens inlägg - och vartenda ett av de andra bloggfotona också! :-)

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  7. Oij så fint det blomstrer hos deg:))
    Her regner det i dag,31mm siste døgnet:((

    SvaraRadera
  8. Men vilka vackra bilder !!!

    Må så gott...kraaam

    SvaraRadera
  9. Å tulpaner är verkligen underbart !
    Ja visst är det härligt med uppskattning :)
    Kram Linda

    SvaraRadera
  10. Härliga tulpaner!
    Ha det fortsatt gott! Kram Yvonne

    SvaraRadera
  11. Så fina bilder på dina tulpaner!
    Nu blir man lycklig över allt som tittar fram ;)
    Kram Allis

    SvaraRadera
  12. Ooo såå vackert!!

    Kikar in för att önska en riktigt
    fin och Glad Pingst :)
    Kram Lollo ♡

    SvaraRadera
  13. Waooo,ljuvligt vackra Tulpaner/Kram Annmi i Hjosolen!

    SvaraRadera
  14. Verkligen underbara bilder på tulpaner och vilken härlig färg....bara älskar bilderna där du fångat både blommorna och skuggorna....=)
    Tack för dina fina ord...<3

    Trevlig helg !

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  15. Tulpanbilderna var vackra, men den första bilden är en fotografisk överraskning och därför väldig spännande! Bra jobbat!

    KRAM! från Lilla Syz

    SvaraRadera

Tack för att Du skriver en liten rad
Då blir jag så väldigt glad