onsdag 3 december 2014

WOW!

Wow! Redan den tredje december!!!

Man undrar ju vart tiden tar vägen?...

....och nog har det väl ändå varit en mycket märklig höst över huvud taget?

....som t ex när lille Kasper den 24 november visade matte blommande ringblommor....

...lite mer normalt höstväder var det när jag tog med kära mor till Göteborg för en dags samvaro med lite shopping, god mat och ett besök på ett tindrande Liseberg....

...ännu mera märkligt blev det i måndags, 1 december....
 det hade varit en kall natt så isen hade lagt sig på dammen...

....det var fortfarande kallt ute, men solen lyckades ta sig genom molnen då och då, så jag kunde hänga ut tvätt!!!...

...och jag och lille Kasper njöt av att kunna ta en riktigt härlig promenad med utsikt över Hornborgasjön....

...och när vi kom tillbaka hem igen, tog vi oss en liten runda i trädgården, och vad skådar mitt norra öga, om inte blommande rosor!!!
                                                              The Fairy
                                                                                
Nåväl, nu är det onsdag kväll, det är mörkt och kyligt men ut måste man ändå....

....blir du klar någon gång, husse???

Matte har ju lovat göra mat och sedan ska vi ju sitta framför TV:n och mysa....

EN UNDERBAR ADVENT ÖNSKAR JAG ER ALLA!!!

KRAM!

17 kommentarer:

  1. Så har ytterligare en dag gått... och adventsljuset krymper...
    Visst är det konstigt med denna milda höst, men jag gillar det :)
    Underbara rosor du har! Så trevligt med en tripp till Göteborg... såå fint på Liseberg vid julmarknadstid...
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Javisst är det en märklig höst och början på vintern. Men helt i min smak. November får gärna vara litet grå. Och att hitta blommande rosor i december har jag inget emot.
    Fortsatt fin andra advent som närmar sig.

    SvaraRadera
  3. Du milde, jag tänkte fel när jag läste, jag tänkte tredje advent.....puuuh. En annorlunda höst/vinter är det förvisso. Fina bilder!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  4. Waooo vilka härliga bilder ........
    Ha en alldeles underbar 2-a Advent &...
    Tack så ♡ -ligt för din kommentar/Kram

    SvaraRadera
  5. Så mysigt ni har det med Kasper, blomster fortfarande och julmarknad. Här känns det nästan som om man skulle vilja klippa gräset en gång till men nån måtta får det väl vara : )
    Ha det så fint
    Anette

    SvaraRadera
  6. Ja, jag fick en verklig "hickup" när jag såg ordet tredje.......kul när det blir så där och på skoj! Jag gillar skoj!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  7. I förrgårs morse när jag gick ut med Santos så ville han inte gå någonstans. Han bara stod och glodde ut i kohagen bakom huset, men han ville inte gå in där. Jag varken såg eller hörde någon, så jag tänkte att det var en rabbis eller en räv långt nere i skogen.
    Så hörde jag en hund skälla, långt bort, och då svarade naturligtvis Santos. När Santo skällde tystnade den andra hunden och när den skällde då svarade Santos.
    Sen började det låta betydligt närmare och eftersom Santos absolut inte ville gå någonstans, så gick jag in på tomten med honom.
    Då kom den en liten jakthund, med sändare på sig, springande och så nosade dom på varandra genom staketet en liten stund. Sen sprang han vidare, fram och tillbaka sökte han i skogen i kohagen. Santos försökte hitta en springa under gunnebot för att följa efter, men jag så ifrån.
    Det roliga var att han såg ut exakt som Kasper!? Han han någon brorsa här?
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  8. Mild höst kan man lugnt säga, men nu är jag trött på rå snålblåst och duggregn. Sol och gnistrande snötäcke från och med idag och till nyårsdagen. Sen kan det bli vår!!!
    Ha det gott

    SvaraRadera
  9. Ja jösses..Blommor nu. Det är verkligen konstigt. Vi har väldigt lite snö här i jämförelse med hur det brukar vara och det tycker jag känns konstigt. Fast också som en lättnad. Fast nu snöar det.. Fina bilder du visar! :)

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  10. Härligt att kunna hänga tvätt ute så här års. Blommande ringblommor såg jag igår hos några grannar. Ha det gott/ Titti

    SvaraRadera
  11. Man kan ju inte annat än njuta, alla dessa blommor och grönt i december. Passar mig perfekt som hatar höst och vinter.Vid Hornborgarsjön har vi varit ett antal gånger eftersom jag har en syster uppe i Falköping.Är ju lite långt med tanke på att vi bor i Kristianstad (en liten bit utanför) Alltid med glädje när jag får kommentarer. Har inte varit så mycket för blogg o dyl, de sista åren, eftersom jag har en sängbunden man här hemma (tar på krafterna) Men alla dessa blommor nu är ju bara så underbart, kan ju tro att vi skippar en kall snöig vinter.
    Ha det så gott och tack för din kommentar.
    Kram

    SvaraRadera
  12. Liseberg har jag inte hunnit med att gå på än,men det måste göras.Ja,tiden går verkligen fort nu.Har svårt att fatta att det snart är jul.
    Christina

    SvaraRadera
  13. Ja det är alldeles för varmt...jag vill ha is på Hornborgasjön och sköna skridskoturer !

    Stor kram

    SvaraRadera
  14. Visst känns det som en annorlunda höst/vinter. Gråvädret har tagit överhand och kylan ser ut att utebli.
    Ha det fortsatt gott! /SA

    SvaraRadera
  15. Så vackra bilder och jag håller med dig om att det är lite konstig vinter men nu har vi iallafall fått lite vitt på backen . Kramar // Anita :)

    SvaraRadera
  16. Svårt att få till rätta julkänslan när inte vintervädret vill infinna sig. Vill önska dej en jätteskön och avkopplande jul! //kram maria

    SvaraRadera
  17. Fantastiska bilder som vanligt! :)

    Och det är fortfarande varmt, själv har jag blommande pelargoner... - i december.::! :o

    KRAMAR!!! från Lilla Syz

    SvaraRadera

Tack för att Du skriver en liten rad
Då blir jag så väldigt glad