torsdag 15 augusti 2013

Giftiga baciller


Jaha, så har man då åter träffat på dessa giftiga baciller.....varför de just måste bita på mig...och just nu...det begriper jag inte....men småbarnsbaciller är "ena lömska varelser".....tur att inte de småbarnen är lika lömska....tyvärr var det mindre lägligt just nu....känns fruktansvärt att inte kunna gå till jobbet när vi är så otroligt få just den här veckan....men med över 40 grader i temp var det inget att tänka på....






Lite trevligt utanför köksfönstret att titta på har jag istället....och just nu är de röda vinbären så enormt söta, stora och goda....hinner inte med att göra något åt dem bara....synd på de små godingarna....men men, affärerna får sälja istället...fniss...

Här kommer ett gäng "sensommardags-morgon-bilder" att kika på och njuta av innan solen har dykt upp över horisonten...märks att det är augusti och att både morgnar och kvällar är mörkare nu...

Överblommade tistlar är rätt tjusiga att se på........tillika med överblommade lupiner.....
 ....och det kan jag lova, det har jag ALDRIG ens så mycket som tänkt på att de kan vara snygga där de står gråa, ludna och spretiga....tycker allt att de är rätt fina i all sin "fulhet"...

 Vid dammen satte jag en endaste liten måbär-planta och den har blommat generöst och givit en mängd vackra grå-blå bär....
 ......snyggt på sitt vis...
 Var tvungen att ta med detta foto, även om det blev många med just måbär, men jag lyckas inte få bort "ramen" eller "kanten" i blogger...har försökt med diverse inställningar....det funkade förr men inte längre :(
Hur som helst, så tyckte jag detta kort gjorde sig bättre så här, visst är det ganska läckra färger.....

 ....och korallkornellen ska vi bara inte tala om! Snacka om att göra skäl för namnet! Den formligen "sprutar" ut färg från grenarna, och vi är bara i augusti....

 Avslutar i en lite mörkare nyans, eftersom det nu är augusti och sensommar (även om det fortfarande är mycket kvar av sommaren vill jag tillstå *ler* ) med en bild på min nyplanterade aronia som även den hamnade vid dammen....vackra färger även där....
...och mer färger lär det bli när vi närmar oss september, men dit är det lååååångt kvar!


15 kommentarer:

  1. Näe, usch, har du råkat ut för dom eländiga bacillerna. Jag är vaccinerad mot sådana för dom flyger på mig och sen får jag lunginflammation och har hamnat på sjukhus, så jag tycker inte om dom, bacillerna alltså.

    Vilka vackra fröhus! Dom blir alltså så fina. Alla bilderna är underbart vackra1

    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Men oj va feber du fått....hoppas du blir bra snart.
    Vi får Stella hit över helgen. De ska på bröllop. Ska bli kul o passa henne.
    Du får kolla på Svante, Martin har lagt ut nya bilder på hans blogg. Han är en riktig sötis

    SvaraRadera
  3. Härligt givande inlägg! Tråkigt att du är sjuk vännen! Underbara bilder minsann:) Ja här är det sjukstuga också...Ha det gott nu ♥ Kram Gunilla

    SvaraRadera
  4. USCH, för baciller.
    Krya på dig
    Kram / Eva

    SvaraRadera
  5. jag gillar inte de där bacillerna
    jag brukar bli dålig i många veckor
    efter att jag träffat mitt barnbarn,särskilt på hösten
    i år ska jag banne mej ta en influensa spruta
    krya på dej
    maggan

    SvaraRadera
  6. Vilka jättevackra bilder du tagit...blir alldeles tagen av dem! :)

    Men så tråkigt med en sån rejäl sommarförkylning eller vad det nu är du drabbats av ...låter jättejobbigt :( och vilken hög feber....usch och fy!

    En jättestor kryapåkram till dig och ta hand om dig nu och kurera dig efter bästa förmåga
    Hoppas den kommande helgen blir fin för dig och får dig att friskna till :)
    / Lollo <3

    SvaraRadera
  7. Men Carina, har du HÖST hos dig??? Vi har en underbar sommarnu, det är lite svalare och inte några insekter, skönt!

    Synd att du är sjuk igen, krya på dig!!!

    KRAM! från Lilla Syz

    SvaraRadera
  8. Neeeeej..det lät inte skoj !!! Hoppas verkligen du kryar på dej snart !!
    Ta hand om dej och hoppas du får en bra helg...kraaaam

    SvaraRadera
  9. Aj aj, de där barnbacillerna, avskyr dem verkligen. Snart börjar de väl härja ordentligt igen när skolan börjar, usch.
    Krya på dig!
    //bara anna

    SvaraRadera
  10. Fina foton!!! :-) Många alldagliga ting blir både spännande och vackra "på ett helt nytt vis" när man går riktigt nära med kameralinsen!!

    Tråkigt att du blivit sjuk! Krya på dej!!! :-)

    SvaraRadera
  11. Vilken fin header! Och visst är det fint så här i sensommartiden. Men höst? Nej, den väntar vi väl lite på va?

    Krya på dig kram!!
    Tamara

    SvaraRadera
  12. Håller med föregående talare. Jätte-fin header du fixat till! Men det var ju inte alls roligt att du är sjuk. Hoppas att du snart är bättre igen!/ Kram Titti

    SvaraRadera
  13. Hoppas du mår bättre nu!
    Vilka vackra foton, både i inlägget och i din header!
    Kram Allis

    SvaraRadera
  14. Många fina bilder... du är duktig med kameran!
    Hoppas nu du mår bättre och att du lyckats jaga baskeluskerna på flykten!
    Kram

    SvaraRadera
  15. Hoppas de giftiga bacillerna gett sig iväg och att du mår bättre nu!
    Önskar dig en finfin sensommarhelg vännen
    Ta hand om dig
    Kram Lollo♥

    SvaraRadera

Tack för att Du skriver en liten rad
Då blir jag så väldigt glad