tisdag 4 juni 2013

Små ögonblick

Ibland förändrar sig livet och man har inte en aning om vad som väntar runt hörnet....därför är det extra viktigt att verkligen ta tillvara på de små stunderna och njuta av varje ögonblick....
Trots min ihärdiga förkylning och hosta (har definitivt inte fått något gjort i trädgården) så vill det till att försöka ta tillvara på de där små stunderna och ögonblicken, och det tycker jag verkligen jag har gjort....
....har gjort absolut minsta möjliga, sovit och tagit det lugnt, och försökt njuta av allt vi trots allt hunnit med i vår, med bl a dammen och dess planteringar och projekt i och med det....
Vill ju trots allt försöka få lite,  lite grönsaker, så det blev en liten terrassplantering vid dammkanten med lite sallad rädisor, dill, morötter mm...spännande att se om det kommer något.....ja, sallad och rädisor har redan kommit upp, resten får vi se....

 Kvällarna nu i början på juni, har ju varit helt fantastiska med underbara solnedgångar....
 ....och ikväll klarnade det upp, så det blev till och med lite grillning...

 .....alla vill vara med när det är "grilltajm"....
 Grillmaster himself, skötte det med den äran....
 Jag kan lova att det smakade bra....även lille Linus (som fått en rejäl skada i pannan) fick smaka lite.....
 Så var det ju då det där med de små stunderna och ögonblicken....
...som t ex en liten gul maskros som i sitt förfall blir så vacker och sedan flygfärdig....naturens nycker....
 .....den ljuva grillkvällen.....
 Mitt uppe i allt med vår och försommar, så kommer en konstig bild...mina cyklamen som jag köpte i november blommar som tokiga....Jag vet inte vad jag gör för fel! De brukar överleva max 3 veckor hos mig, och nu är det mer än ett halvår och det är tredje gången de blommar om!!! Huvva!
 Tillbaka ut i junikvällen.....
därute sprider sig en underbar doft av denna kaprifol, en gammal sort som jag inte vet vad det är, men den luktar lite, nej mycket, kryddigt, nästan lite myskdoft....
Underbart är det iallafall att strosa runt där och insupa alla försommarens dofter...
 ....ja, så var det ju det där kapitlet med tulpaner, som inte är någon idé att försöka sig på hos mig, men det förtränger jag likadant varje höst...
Jag pillade ner ett gäng av dessa, men jag är glad ändå, för det kom upp EN! Jag fick iallafall se hur de såg ut i verkligheten:)
 Lavar har jag hur mycket som helst av på mina träd, men det har sin charm det också :) Det är liksom bara att gilla läget....
 Ja så var det ju de där sköna kvällarna vid vår alldeles egna lilla damm.....kan inte låta bli utan bara älska solnedgångarna vid den...ja, inte bara solnedgångarna utan hela livet vid och kring den....tycker till och med om alla grodyngel som finns där....de blir ju lite mat till besökande fåglar :)
ÖNSKAR ER ALLA EN FORTSATT SKÖN VECKA OCH EN SKÖN NATIONALDAG!

KRAM <0>

 GRATTIS till min älskade lillasyster som fyller år idag. Hipp hipp hurra hurra hurra hurra! 
Vi ses på söndag! Kram.

14 kommentarer:

  1. Men Carina! Är du inte frisk än? Nu får du allt ta och krya på dig för nu är det sommar och då ska man vara frisk, så det så! Men det är tur att du har så vackra omgivningar att kurera dig i, jag tycker till och med att dina maskrosor är snygga! Ha en skön vecka och krya på dig!/ Kram Titti

    SvaraRadera
  2. En liten God morgon-hälsning till dig!
    Det var en envis "basselusk" du angripits av.
    Må så gott och kram!

    SvaraRadera
  3. Det var en förskräckligt envis bacill som anfallit dig... tur att du ändå verkar försöka njuta av försommaren. Fina bilder... men hur bär du dig åt med dina cyklamen? Fantastiskt!
    Krya på dig nu!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Krya på dig! Jo jag ser....såååååååååå nyfiken :-)
    Hoppas vi kan höras via Skypen , vore helkul!!! Kram!

    SvaraRadera
  5. Vilka helt fantastiska bilder!

    Och TACK!!!!!!!!!! för grattiset!!!

    Älskar dig så mycket!!! <3 <3 <3

    SvaraRadera
  6. Du rör mig till tårar med dina varma kommentarer hos mig <3
    Tusen tack snälla du för allt fint du skriver, vet inte hur jag kan återgälda det.
    Vilka njutbara bilder du visar, som alltid, och underbara kissemissar...sååå söta och goa.
    Den vita och röda tulpanen där, den får mig att tänka på polkagrisar...Hihi...urläcker!!
    Nu får du Krya på dig och bli stark och pigg så du kan ta vara på denna fina tid ännu mera.
    Stor varm kram från
    Lollo

    SvaraRadera
  7. Vilken härlig damm ni har! Jag vill också ha en sån där stor, vi har ju faktiskt plats för det - men min gubbe vägrar. Och nu efter vattenskadorna förra året med efterföljande omdränering så är det ingen idé ens att "jobba på det". Tyvärr!!

    SvaraRadera
  8. Hoppas du få må bättre...
    Waooo otroligt vackra foto!

    /Kram Kram

    SvaraRadera
  9. Underbara solnedgångar:) gud då mysigt inlägg. .fina bilder.jättefina.....TACK för allt fint du skriver hos mej...blir änna rörd ska duveta!..kram Gunilla....hoppas nu förkylningen ger med sej annars sök läkare..hosta ska man inte g öra för länge....

    SvaraRadera
  10. Jaaa det gäller verkligen att stanna upp och ta tillvara guldkornen...stora som små !!

    Kraaaam

    SvaraRadera
  11. Underbara bilder ...kul att du tittade in hos mig
    ha en trevlig helg
    kram Rosa

    SvaraRadera
  12. Jag har gått och sneglat på ett hörn av min trädgård nu i veckan när maken har varit iväg på jobb, och funderat på om jag ska be honom sätta spaden i jorden och omvandla det till ett litet trädgårdsland. :-) Men nu när han har kommit hem igen så verkar han så utschasad, så jag får nog lägga ner det där projektet - eller gräva själv!?! ;-)

    SvaraRadera
  13. Sköna lediga bilder, med mycket sommarkänsla. Extra mycket tycker jag om bilden med steg mot stammen!/brita

    SvaraRadera
  14. Jag är alltid svag för solnedgångsfoton.

    SvaraRadera

Tack för att Du skriver en liten rad
Då blir jag så väldigt glad