söndag 21 april 2013

Kunde inte sova

Vilken natt jag har haft!

Klockan 01.00 vaknade jag, och det gick inte på villkors vis att kunna somna om......
.....så kvart över fyra (04.15) gick jag ut och skrapade bilrutorna pga minusgrader (-5!) och sedan bar det iväg.....
....tänkte att jag kanske skulle ha möjlighet att få se lite vilda djur av olika slag...
.....så här kommer en liten bildkavalkad av vad jag såg.....
....och eftersom det var så tidig morgon så kunde jag inte välja exakt exponering utan tog dubbla kort av allting, så här kommer de nu, alla bilder med olika exponeringstider.....





 Efter två timmars bilkörning där jag inte såg något mera vilt än hararna som satt på åkerlappen utanför vårt hus, gick jag in, satte på kaffe och bredde mig några smörgåsar, löste lite sudoku och provade att lägga mig igen....
....och kan ni tänka er, jag somnade!
Det var så skönt att få några timmars sömn, vilken tur jag inte skulle jobba, då hade jag varit helt slut!

På eftermiddagen var vi till Borås, eller rättare sagt strax utanför, för att fira ett av bonus-barnbarnen, hon fyllde hela 11 år, då är man stora damen:)
Eftersom vi har en bra bit att åka, ca 11 mil, så tar det ju sin tid, så kvällen hemma blev inte utomhus, men jag hann trots allt med att kika till grodorna i dammen och ta ett par kort på några små raringar som dykt upp i rabatten.

HA EN SKÖN SÖNDAGSKVÄLL!

12 kommentarer:

  1. Men din stackare! Fina bilder även om jag gott tycker att några vilda djur kunde ställt upp och visat sig.

    Vilket hästjobb med ön!!! Men häftigt! Spännande att följa.

    Våra stolar är av teak ock inköpta för ett antal år sedan. Vi brukar ta in dom i garaget över vintern men annars är de helt obehandlade. Av danskt ursprung men jag har inte sett dem någonstans efter att vi köpte dem.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Häftiga bilder!
    Visst är det sååå himla jobbigt med sömnlösa nätter. Du fick lite äventyr mitt i all sömnlöshet ;-)
    Ha de gott min vän <3
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  3. Ja det var också ett äventyr att ge sig ut och fota i arla morgonstund, fina bilder fick du till också. Tänk att du lyckades somna sen i alla fall, hade det varit jag hade det nog inte gått,hehe...
    Kramen på dig**

    SvaraRadera
  4. Trist med såna sömnlösa nätter, men du kom ju ut och fick fina bilder i alla fall - och så bra att du lyckades somna sen i alla fall :)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Var du ute ensam i skogen.....!? Det är kan ske bäst så när man ska fota - och vackra stämningsfulla bilder fick du till!!

    SvaraRadera
  6. Så tidigt uppe då blir det en lång dag :-))))
    Jag hade aaaaaaldrig vågat åka sådär alldeles ensam vid den tiden , uppvuxen på "bakgatorna " mitt i stan kan jag tycka att det är ödsligt mitt i villaområdet vi bor i med bussen två gator bort :)))
    Kram Bittan

    SvaraRadera
  7. Härliga gryningsbilder! Ibland gör livet små krumsprång med oss, allt blir inte som vanligt, och det kan vara riktigt spännande och skoj. Ha det så gott! Kram Yvonne

    SvaraRadera
  8. Konstigt att du kunde somna om igen, det hade jag aldrig kunnat! Å andra sidan hade jag aldrig vaknat vid den tiden heller...:/

    Hoppas ni hade det bra i Borås!

    Kram! från Lilla Syz

    SvaraRadera
  9. Det är lite konstigt, när man letar vilda djur finns dom inte och när man inte tänker på dom, då dyker dom upp! Du fick fina bilder i alla fall!
    Vilka rara små vårblommor!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  10. Halloj!
    Än är det lugnt här...Tyra har lagt sig i valplådan (annars så sover hon ju i sängen såklart :-))
    Men det blir nog lugnt ikväll. Kolla bilderna från ikväll på tjockisen

    SvaraRadera
  11. Man kan ju undra om viltet på nåt vis känner på sej att man är på väg, och har för avsikt att fotografera dem, så det är därför som de "aldrig" syns till då!? Har man ingen kamera med sej står det ju för tusan ett kreatur i var och varannan buske intill vägen... <:-)

    Men det var ju bra att du kunde sova sen iallafall! :-D

    Idag räcker det med att titta ut, så blir man trött... Regn! :-(

    SvaraRadera
  12. Det är jobbigt när man inte kan sova. Jag är också inne i en orolig period, och då blir man trött på jobbet!
    Otroligt så olika bilderna upplevs med olika exponeringstid! Kul att leka lite med kameran!

    KraM // AH

    SvaraRadera

Tack för att Du skriver en liten rad
Då blir jag så väldigt glad