fredag 22 februari 2013

. Nu har vi ljus....


Nu har vi ljus
här i vårt hus
julen är kommen hopp tralalala
Barnen i ring
dansa omkring
dansa omkring.....
Granen står så grön och grann i stugan
granen står så grön och grann i stugan......

granen står så grön och grann på tomten,
men inte länge till...


.....för idag så kommer mannen, han som hjälpte oss förra året att ta ner alla våra vackra träd,
för att hjälpa herr´n i huset att at ner vår stooooora gran!
Den är inte så vacker längre när inte den enroma lönnen står kvar och ger skydd, den har verkligen fått "slagsida", men jag har tyckt om den ändå....
....har varit så mysigt att sitta under den med ett glas rött och sitta och titta ut över dammen.....
men nu har jag fallit till föga för grupptrycket, så idag när jag kommer hem från jobbet, så kommer det INTE att se ut så här..... :(
......fast i gengäld så ska jag få plantera en hel massa andra små buskar och träd och diverse ting.....
....jag har allt förhandlat mig fram till det innan det stora beslutet togs att granen ska få dansa i backen.



12 kommentarer:

  1. Gråt inte över din gamla fula gran, tänk istället på alla vackra små träd och buskar du kan plantera istället! Det finns ju så många fina att välja mellan!!
    Jag ÄLSKARvisserligen träd, har ju hållit på med bonsaier i många år - men fula, risiga, för höga och anskrämliga träd har jag ingen pardon mot - dom ska bort!!!
    TREVLIG HELG
    Susie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för uppmuntran, det behövs....jag var verkligen inte glad åt att granen skulle väck, men men

      Radera
  2. Jag tror det kommer att bli jättebra! Spännande att se vad du väljer att plantera!

    Kram Ulrika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för uppmuntran, det behövs....jag var verkligen inte glad åt att granen skulle väck, men men som du skriver, så får jag väl försöka tänka positivt....

      Radera
  3. Det blir nog bra.

    Minns du när den stooora granen försvann på Lillebo..? Det gjorde säkert åtminstone EN växtzon i rabatterna... ;)

    KRAM!!! från Lilla Syz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för uppmuntran, det behövs....jag var verkligen inte glad åt att granen skulle väck, men men

      Radera
  4. Ibland måste man bara ta ner träd men de får inte tas ner hur som helst. Jag tycker inte om när vi måste ta ner träd.

    Din gran kommer säkert att generera massor av ljus när den tagits ner och det blir bra. Vi tog ner en mycket gammal rönn i höstas och det gjorde ont i mig men den var rutten och gissa vad ljust det blev i trädgården.

    Ha en fin helg!
    Kram Katarina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för uppmuntran, det behövs....jag var verkligen inte glad åt att granen skulle väck, tyvärr visade jag det nog lite väl tydligt när jag kom hem,men det är väl en vanesak...

      Radera
  5. ibland bara måste man offra nått för att få det bättre sedan
    det kommer säkert att bli fint
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  6. Man ska inte ha stora träd allt för nära huset iallafall. Jisses, vad glada vi var när Stormen Gudrun rasade som bäst över oss, att vi några år dessförinnan hade tagit ner en gigantisk lind som stod bara tiotalet meter från huset. Den hade mycket väl kunnat lagt sej tvärs över taket i det ovädret. Minns inte hur många träd det var som föll på vår tomt (13 000 kvm), men det var nog 10 iallafall. Och sen har det fortsatt att dimpa ner av återstoden varje gång det "stormar till"... :-I Lite trist, men inget att göra åt - rötterna släppte väl en aning i Gudrun, så nu behövs det inte så mycket för att de ska trilla...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för att du uppmuntrar mig, vår gran stod inte ens 10 m från huset :( så det kanske var bäst som skedde....

      Radera

Tack för att Du skriver en liten rad
Då blir jag så väldigt glad