måndag 2 april 2012

Ledsna

Idag när jag kom upp var det ett gäng minusgrader :(    och när det väl var dags att sätta sig i bilen för att åka till jobbet såg jag att alla mina planterade blommor såg riktigt ledsna ut. De kände sig väl ungefär lika vissna som jag idag.....Har nämligen åkt på en rejäl förkylning, så när jag väl kom till jobbet var det bara att styra kosan hemåt, för varken personal eller patienter vill väl bli smittade?! Men döm om min förvåning, när jag kom hem hade solen stigit upp och även blommorna! De vaknade till liv och såg lika glada ut som andra dagar!



Den enda som verkligen inte såg lycklig och glad ut var min nyplanterade julros  
Men den repar sig nog, kanske i samma takt som jag? Fast lite snabbare vore nog bättre förstås....

Nu är det sängen och krya på sig som gäller.

1 kommentar:

Tack för att Du skriver en liten rad
Då blir jag så väldigt glad